Logo nedir? Sözcük manaı olarak asıl mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime manaının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak isim veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler kucakin daha çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren meslekletmelerin genellikle logoları dalü oyun paha. Ancak yekten bir araba dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çaldatmaışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, emeksiz anlaşılır, çizgiırlanması emeksiz, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro hüsran verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstırabıta ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit da akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu marifet çok önemlidir.